Sikeres álláskeresés kulcsa

Sikeres álláskeresés kulcsa

Reális önismeret

A sikeres álláskeresési stratégiánk kialakításához át kell gondoljunk néhány dolgot, mint például:

  • Kik vagyunk: milyen mérföldköveket tettünk meg eddig szakmai tapasztalatgyűjtésünk során?
  • Milyen eredményeket tudunk felmutatni?
  • Milyen készségeinket erősítettük meg, a munkánkhoz milyen hozzáállást sikerült kimunkálnunk?
  • Nem utolsó sorban milyen személyiségekké váltunk?

Mindezek alapján tovább gondolhatjuk, milyen helyet szeretnénk kapni mások gondolataiban, hogyan gondoljanak ránk. Például: gyakorlott marketingszakember, kiváló kommunikációs és együttműködési készségekkel, barátságos személyiséggel?

Találjunk magunkban valami egyedit, ami eltér a megszokottól

Meg kell indokolnunk, hogy miért bennünket válasszanak, mivel tudunk hozzájárulni leendő munkaadónk eredményességéhez, amivel a többi jelentkező esetleg nem.

Ez lehet például iparági vagy versenytárs ismeret, kiváló nyelvtudás, erős vezetői kompetenciák.

Pozicionáljuk önmagunkat

Gondoljuk át, és fogalmazzuk meg egy – öt –tíz percben, vagy mondatban mindazt, amit különösen fontosnak tartunk magukról elmondani, felkészülve arra, hogy mindezt – szükség esetén – bizonyítékokkal is alá tudjunk támasztani.

Írjuk le mindezt, hogy jobban átlássuk. Nézzük át több alkalommal és pontosítsuk, amíg ki nem alakul a kívánt végeredmény.

Pozicionálásunk másik lényeges eleme annak megfogalmazása milyen munkakört keresünk konkrétan, milyen cégnél. Egypár, előre jól átgondolt mondat nagy segítségére lesz.

Nemcsak az interjún veheti hasznát, hanem az álláskeresése során bármikor, legyen szó minden olyan személyes találkozásról, ahol lehetősége van magáról beszélni.

Ahhoz, hogy ebben igazán ügyes legyen, az alábbi három dolog kell:

  • alaposan átgondolni a mondanivalója tartalmát
  • hatásosan megfogalmazni azt, és
  • gyakorolni.

Használjuk okosan a kapcsolatainkat és kérdezzünk jól

A hozzám fordulók időnként mesélik, hogy több ismerősüknek is említették, hogy állást keresnek, ill. kérdezték, hogy tudnak-e segíteni. Többnyire semmitmondó válaszokat kapnak, és ráadásul még ők érezték kellemetlenül magukat.

A puszta szívességkérés helyett érdemes inkább információkat gyűjteni a cégről, ahol az ismerőse dolgozik. Megkérdezni, hogy a megcélozni kívánt szakterületen várható- e fejlesztés, új projektek, elég erősek-e a meglévő szakemberek, mennyire leterheltek, milyenek a fizetések, vannak-e nyitott pozíciók?

A beszélgetést ezután irányíthatja a magát pozicionáló megtervezett kulcsüzenetekre. Ha úgy látja, hasznára tudna lenni a cégnek, tanácsot kérhet azzal kapcsolatban ki az a szakmai vezető, akit érdemes lehet megkeresni a pályázatával, vagy megkérheti ismerősét ajánlja be önkéntes munkavállalóként, aki meghatározott óraszámban és szakmai területen kisegíti a leterhelt alkalmazottakat.

Legyünk láthatóak, kommunikáljuk céltudatosan

Használjunk egyszerre több csatornát: a sikeres állástalálási stratégia alappillérei tehát, hogy a munkáltatók és közvetítők számára elérhetővé váljunk, és olyan információkat adjunk magunkról, amivel felkeltjük az érdeklődésüket és bizalmat keltünk.

A közösségi oldalakon, állásportál adatbázisokban való professzionális jelenlét képezik a hidat aközött, hogy tudjuk kik vagyunk, és mit szeretnénk.

Használjuk okosan a kapcsolatainkat, ismerőseink segítségével bejuthatunk olyan álláshelyekre is, amit meg sem hirdettek. Vállaljunk önkéntes munkát: adjunk és meglátjuk, kapni is fogunk!

Ha gyorsan szeretne állást találni, akkor olvassa el a Hogyan találok állást gyorsan? című írásom.

További írások:

Új álláskeresési trend

Új álláskeresési trend

Új álláskeresési trendekről szól ez az írás. Tudja meg, hogyan érdemes állást keresni, ha olyan munkát szeretne, ami megfelel az őszinte érdeklődésének és anyagi igényeinek.