Egyéb

Passzív jövedelem


Passzív jövedelem




Hogyan tehet szert passzív jövedelemre?

Online üzleti ötletek

A pandémia alatt nagymértékben átalakultak a szokásaink, áttevődtek a digitális térbe. Elkezdtünk otthonról dolgozni, a gyerekek áttértek a digitális oktatásra, online képzések árasztottak el bennünket, és egyre több mindent intézünk online.

NRC E-commerceTracking szerint 5,1 millió 18–75 éves online vásárló van Magyarországon (2021), ami a teljes felnőtt lakosság 63%-át teszi ki. Az online vásárlók 7%-ának gyökeresen, 29%-ának valamelyest megváltoztak az online vásárlási szokásai a koronavírus járvány hatására.

A lakosság 27%-a olyan termékeket is vásárolt az interneten, amelyeket korábban nem. 24%-a sokkal több terméket, szolgáltatást vásárolt, mint korábban. 23%-a pedig sokkal több időt töltött online piactereken, webáruházakban mint a pandémia előtt. 11%-a pedig olyasmit is vásárolt online, amire valójában nincs is szüksége.

Világos a trend, megnőtt az online vállalkozások jelentősége. A forgalomnövekedés nagy része annak eredménye, hogy a már korábban is online vásárló lakosság 2020-ban a pandémia hatására gyakrabban és többféle terméket rendelt online.

Látva ezt a trendet, gondoltam összegyűjtöm azokat az online vállalkozási ötleteket, amelyekkel passzív jövedelemre lehet szert tenni.

1. Dropshipping

A dropshipping egy olyan kereskedelmi módszer, amelynek során az értékesítő fél nem tartja raktáron a termékeket, hanem valahányszor egy vásárló rendel tőle valamit, megvásárolja egy harmadik féltől a megrendelt terméket, és közvetlenül a vásárlóhoz szállíttatja. Az értékesítéstő valójában soha nem találkozik a termékkel.

A legnagyobb különbség a hagyományos viszonteladás és a dropshipping között, hogy az értékesítő nem rendelkezik saját árukészlettel, és csak akkor vásárolja meg a termékeket, ha valaki (rajta keresztül) rendel.

A dopshipping elvitathatatlan előnye, hogy nincs a vállalkozás működtetéséhez szükség raktárra, tele termékekkel. Nem kell a csomagolással, a szállítással bajlódnia, mert ezt nem ön intézi. Emellett biztonságos is: ha nincs kereslet a termékére, kiderül anélkül, hogy önnek a nyakán maradna rengeteg előre legyártott darab.

2. Saját alkotások online értékesítése

Akár grafikus, fotós vagy festő, rengeteg módja van annak, hogy alkotásait bevételi forrássá változtassa. Ha a festés vagy a fotózás az erőssége, a munkáit nyomtatott képként is eladhatja akár a Printify vagy a Printful használatával. Ez egy lehetséges újszerű módja annak, hogy a műveiből jövedelemre tegyen szert. Miközben az online üzlet portfólióként is szolgálhat majd a jövőben.

3. Szellemi szabadfoglalkozás

Az írók, szövegírók, szoftverfejlesztők és webdizájnerek könnyen indíthatnak vállalkozást kompetenciájuk alapján. Ha ért a programozáshoz, a webdesignhoz, össze tudna rakni egy applikációt vagy kitűnő videókat vág, akkor szabadúszóként számos projektben tud segíteni embereknek a világ minden tájékán, ezzel pedig pénzt is kereshet.

A szabadúszás nem jelenti feltétlenül azt, hogy többhónapos projektekben vesz részt, ami minden szabadidejét felemészti. Választhat kisebb feladatokat, amelyek beleillenek az életformájába. Az Upwork és Fiverr oldalán találhat olyan embereket, akiknek szabadúszók segítségére van szüksége.

4. Online kurzusok indítása

Az online kurzusok indítása alacsony befektetésű üzleti ötlet passzív jövedelemszerzésre. Készíthet videót, amelyben egy olyan témát mutat be, amelyben otthonosan mozog. Ha sikerül olyan területet találnia és hatékonyan, érhetően feldolgoznia, amely érdeklődésre tarthat számot, azzal akár állandó bevételhez is juthat, ahogy idővel újabb emberek találnak rá.

Bármilyen témában érdemes lehet online kurzust tartania, a lényeg az, hogy értsen hozzá annyira, hogy képes legyen a kurzus anyagát összeállítani.

Az online kurzus előnye az, hogy csak egyszer kell vele sokat foglalkoznia. Ha a tudásanyaggal már rendelkezik, a dolga annyi, hogy megossza másokkal is. Valaki másnak új ismeretek tanítani önmagában már hatalmas dolog. Nyilván a pénzügyi oldala is fontos, de mások fejlődésének segítése önmagában is nagyszerű élmény.

5. Podcastkészítés

A podcast alapvetően olyan, mint egy rendszeresen jelentkező rádióműsor, amelynek újabb és újabb adásait akkor hallgathatja meg, amikor kedve tartja. Csak éppen nem az „éteren” keresztül, hanem online, az interneten. És persze ingyen, hiszen nem kell fizetni érte semmit.

Bár úgy tűnhet, mostanában mindenki podcastba kezd, kevés ezek közül az igazán jó. A podcast remek üzleti ötlet lehet számos bevételgeneráló opcióval, akárcsak egy blog. Egy jó ötletre, jó minőségű mikrofonra és a megfelelő szoftverre van szüksége egy podcast elindításához.

6. Ruhatervezés

Ha van pár dizájnötlete és egy kis ideje, könnyedén elindíthat saját ruházati márkát. Nincs jobb annál, mint amikor az ember olyan terméket hozhat létre, amit valaki a mindennapjai során használni fog. Az Oberlo, Printify és Printful dropshipping szolgáltatások tökéletes alapot nyújtanak ennek a megvalósítására. A gyártási és szállítási folyamattal önnek nem kell törődnie, ezt dropshipping cégek végzik, önnek csak a tervei életre keltésére kell koncentrálnia, hogy kreativitását jövedelmezővé tegye.

7. Kézzel készített termékek online értékesítése

Ha különösen jó a kézügyessége, az így készült termékek értékesítése is nagyszerű ötlet lehet az ön számára. Akár ékszert, képeket, bútort, szappant, gyertyát készít, eladhatja online. Az Etsy erre a legnagyobb platform, de egy saját online üzlet működtetésével nagyobb kontroll lehet az ön kezében.

A kézzel készült termékek árusításának az a nagy előnye, hogy annyi időt tölt vele, amennyit szeretne és amennyi a rendelkezésére áll. Az ön döntésén múlik. Ha ez olyasmi, amivel szeret foglalkozni, akkor talán megéri azon gondolkodni, hogyan tudja bevétellé alakítani.

8. 3D nyomtatás

Ha már van 3D nyomtatója, ez a befektetés nem annyira tőkeigényes. Ez is lehet egy hobbi, amelyből profitálni fog. Ha már tudja, hogyan működik a 3D nyomtatás, segítségére tud lenni másoknak is, nem csak hobbiszinten, hanem akár releváns techcégként is.

9. YouTube-csatorna

Van olyan speciális tudása, amelyet örömmel átadna? Rendelkezik kamerával, és van egy jó ötlete? Akkor érdemes lehet átgondolnia a YouTube-csatorna indítását. A legtöbb youtubernek évek kemény munkájába kerül elérni a hatalmas követőbázist, de online keresetkiegészítésnek tökéletes kezdet lehet kicsiben is. Ha megtalálja azt a témát, amelyből még nincs túltelítve a piac – mint a szépségápolás, smink, fitnesz, életmód – és önt is érdekli, érdemes belekezdenie.

10. Fotóértékesítés

Tökéletes lehetőség olyanoknak, akik szeretnek fotózni. Amikor feltölti a fotókat, minden alkalommal, amikor valaki megvásárolja használatra, egy kevés pénzhez fog jutni. Igyekezzen minél jobban meghatározni a képe leírását, hogy a megfelelő keresőszavakkal rátalálhassanak a potenciális vásárlók. Nem kifejezetten biztos jövedelem, de kiegészítésnek megteszi.

11. Online korrepetálás

Ez nagyszerű módja annak, hogy a tudását pénzzé tegye, ráadásul rugalmas is. Léteznek oktatókat összegyűjtő weboldalak, de akár egyénileg is belekezdhet – az eredmények pedig majd magukkal hozzák a diákokat.

12. Könyvértékesítés

Ez is egy olyan ötlet, amelyhez szinte elengedhetetlen a személyes érdeklődés. Követnie kell ugyanis a trendeket, és tisztában kell lennie azzal, hogy mit érdemes megvennie, mit tud majd továbbadni.

Magyarország könyvpiaca rendkívül apró, ezért bár külföldi cikkekben gyakran emlegetik a magán és az e-book kiadást keresetkiegészítésként, nálunk annak a realitása, hogy a befektetett munka megtérül, rendkívül alacsony, így csak szenvedélyből érdemes nekilátni.

Ha passzív jövedelemforrásként online üzlet indítása mellett dönt, akkor érdemes tudnia…

Mit értünk online üzlet alatt?

Az online üzlet olyan webáruház, amely az érvényben lévő törvényi és jogszabályi előírásoknak megfelelően működve alkalmas termékek online bemutatására és megrendelések fogadására. Minden olyan vásárlás, mely egy webáruházban leadott és visszaigazolt rendelési igénnyel indult, online vásárlásnak tekinthető, függetlenül a későbbi átvétel helyétől és a fizetés módjától, idejétől.

Hány online kiskereskedelmi üzlet van Magyarországon?

A 4791-es TEÁOR-kód alatt futó „csomagküldő internetes kiskereskedelem” 2020 végén mintegy 71 ezer egyéni és társas vállalkozás tevékenységi körében szerepelt, ebből 10,4 ezer vállalkozás esetében főtevékenységként.

10,4 ezer vállalkozás! A főtevékenységként csomagküldő internetes kiskereskedelmet végző vállalkozások 48%-a társas vállalkozás, 52%-a pedig egyéni vállalkozás. A mintegy 5 ezer társas vállalkozások közül mindössze 600 cég árbevétele érte el 2019-ben az 50 millió forintot, ami havi 4,2 milliós átlagforgalmat feltételez. Az 5 ezerből 400 cég forgalma meghaladta a 100 millió forintot 2019-ben.

2020-ban a belföldi bruttó online kiskereskedelmi forgalom: ~930-940 Mrd Ft volt, ami kb. 53 millió db belföldi online rendelést takart.

Milyen online vásárlási trend körvonalazódik?

A pandémiás időszak elhúzódásának „köszönhetően” egyelőre minden jel arra mutat, hogy 2021 első felében is kitart majd a lendület. Vélhetően a járvány lecsengésével sem esik vissza az online vásárlás a korábbi szintre, köszönhetően a megváltozott vásárlási szokásoknak. Ráadásul minden jövőbeni lezárás és szigorítás katalizátorként hat az online kereskedelmi piacra, nem véletlen, hogy a pandémia óta legalább két-három évet ugrott előre a szektor.

NRC Ecommerce Tracking szerint a vásárlók részéről a két top elvárás a részletes termékinfó (megkérdezettek 90%-a szerint) és jó minőségű fotók (87%). Ezt követi az ingyenes szállítás (78%) és a bankkártyás fizetés (74%). Fontosak a vásárlói értékelések (62%) és a hasonló termékek ajánlása (50%) is. Kevésbé fontos azonban a hírlevélre való feliratkozás (45%) és a Paypallal történő fizetés (84%).

Mi a legnagyobb kihívás az online értékesítésben?

Az egyik fő neuralgikus pontnak a kiszállítás számít jelenleg. A megkérdezettek 44%-a magasnak véli a kiszállítás költségét. A vásárlók 64%-a emiatt másik webshopban vásárolja meg a terméket, vagy 61% -uk üzletben és nem az interneten keresztül.

A másik az adatvédelem, a webáruház indítása estén nem szabad elfelejtenünk, hogy személyes adatokat fogunk kezelni (pl. a kapcsolattartás, regisztráció, hírlevél, vásárlás (ÁSZF szerinti szerződés teljesítése), panaszkezelés, cookie-k és promóciók, nyereményjáték során), amelynek komoly jogi vetületei vannak. Érdemes adatbiztonsági és adatvédelmi szakemberrel konzultálni, mielőtt webáruház indításába kezdünk.

Ha hasznosnak találta az írást, mentse el a weboldal címét a könyvjelzők közé és térjen vissza a weboldalra máskor is. És ha már webáruházról van szó, ajánlom önnek a karriershop.hu oldalt, ahol munkahely- és karrierváltás segítő termékeket és szolgáltatásokat talál.




További írások:






ADATKEZELÉS

IMPRESSZUM

COOKIE SZABÁLYZAT


eva.kranitz

Share
Published by
eva.kranitz

Recent Posts

Ingyenes önéletrajz minta pályakezdőknek

Az első önéletrajz megírása pályakezdőként gyakran komoly kihívást jelent. Ebben az ingyenesen letölthető önéletrajz-minta megbízható…

6 hónap ago

Mesterséges intelligencia hatása a karrierünkre

Hörömpöli-Tóth Levente beszélget Kránitz Éva vezetőfejlesztési és karriertanácsadóval arról, hogy milyen hatása lesz a mesterséges…

4 év ago

Munkát keres?

Munkát keres? A következőkben olyan weboldalakat mutatok be tematikusan, amelyeket érdemes lehet megismerni, akár ki…

4 év ago

Kapcsolatépítés

Nehézségei vannak a kapcsolatépítéssel? Íme négy mítosz, amely akadályozhatja, hogy sikeres legyen benne.

4 év ago

Telefonos első körös állásinterjú

Hogyan készüljön fel a telefonos elsőkörös interjúra? Hogyan mutassa be magát profin? Mit mondjon a…

4 év ago

Emberközpontú munkavégzés

Karrierünk szempontjából fontos, hogy ismerjük azokat a humán trendeket, amelyek befolyásolják a szervezeteket, ahol dolgozunk…

4 év ago